Όταν το κείμενο της «Αντιγόνης» συνομιλεί με τους μαθητές/τριες
![](http://7lyk-laris.lar.sch.gr/wordpress/wp-content/uploads/2024/03/ANTIGONI.jpg)
Τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε υποδειγματική διδασκαλία στο πλαίσιο του μαθήματος Αρχαία Ελληνικά Γενικής Παιδείας της Β Λυκείου (τμήμα Β2), με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Φιλίππου Αλαούνη Μαρία και συνδιοργανώτρια την κ .Βάια Καραμπάτσα.
Οι μαθητές/τριες δραματοποίησαν στίχους από τον πρόλογο της αρχαίας τραγωδίας «Αντιγόνη» του Σοφοκλή . Αρχικά, αφού ολοκληρώθηκε η διδασκαλία του προλόγου, στίχοι 1-99, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν ανάλογο απόσπασμα από την ταινία «Αντιγόνη» του Γ.Τζαβέλλα και απόσπασμα από το αφιέρωμα στην «Αντιγόνη» της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης. Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 (τέσσερις) ομάδες. Οι δύο εκπροσωπούσαν την Αντιγόνη και οι άλλες δύο την Ισμήνη. Η κάθε ομάδα βασιζόμενη σε συγκεκριμένους στίχους του προλόγου ,έπρεπε να γράψει τα δικά της επιχειρήματα απαντώντας στη ερώτηση: Πρέπει ο Πολυνείκης να ταφεί ή όχι;
Το κάθε παιδί έπρεπε να θέσει το δικό του επιχείρημά. Όταν οι ομάδες ήταν έτοιμες, σηκώθηκαν να παρουσιάσουν τα επιχειρήματά τους η πρώτη και η τρίτη ομάδα που αντιπροσώπευε την Αντιγόνη και την Ισμήνη αντίστοιχα. Στάθηκε η μία απέναντι στην άλλη και ένας/μία μαθητής/τρια από την πρώτη ομάδα έκανε ένα βήμα μπροστά και διάβασε το δικό του επιχείρημα . Στη συνέχεια ένας μαθητής/τρια από την τρίτη ομάδα αντιπαράθεσε το δικό του επιχείρημα βγαίνοντας μπροστά . Η διαδικασία συνεχίστηκε και με τα υπόλοιπα παιδιά και με τις άλλες δύο ομάδες .
Η δραστηριότητα είχε ως στόχο την ενεργό συμμετοχή και τη διανοητική και συναισθηματική εμπλοκή όλων των μαθητών/τρια στα ηθικά διλήμματα που απορρέουν από το αρχαίο δράμα με την αξιοποίηση και τη συμμετοχή όλων των παιδιών σε αυτό το διάλογο.
Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με τη συμπλήρωση φύλλου εργασίας ως ανατροφοδότηση της διδακτικής διαδικασίας.