Δράση για το bullying στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ Λυκείου
Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας προσφέρεται για τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών στα προβλήματα που απασχολούν την τοπική, την ευρύτερη ή ακόμα και την παγκόσμια κοινότητα. Υπό το πρίσμα αυτό, την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου οι μαθητές/τριες του τμήματος Γ3 έλαβαν μέρος σε μια τρίωρη δράση που είχε ως στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίησή τους για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying).
Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε στηρίχτηκε σε κριτήριο της Τράπεζας Θεμάτων (Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ΄ Λυκείου, Κριτήριο με αρ. 30059), με τροποποιημένες τις ερωτήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στους στόχους της δράσης. Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν με βάση τις αρχές της βιωματικής μάθησης και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, λαμβάνοντας υπόψη τα διαφορετικά μαθησιακά προφίλ των μαθητών/τριών της τάξης.
Στις φωτογραφίες παρουσιάζεται η ανταπόκριση των μαθητών/τριών σε δραστηριότητα θεατροπαιδαγωγικού χαρακτήρα, με στόχο τη διερεύνηση του προφίλ και την εμβάθυνση στην ψυχολογία των εμπλεκόμενων σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού (θύμα – θύτης – μάρτυρας). Στη δραστηριότητα χρησιμοποιούνται οι θεατροπαιδαγωγικές ασκήσεις «Παγωμένη εικόνα» και «Ανακριτική καρέκλα». Η κάθε ομάδα επινόησε μια ιστορία, ένα σενάριο με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και σχεδίασε το προφίλ των εμπλεκόμενων στο περιστατικό. Στη συνέχεια, σκηνοθέτησε μια «παγωμένη εικόνα», με τρόπο που να «επικοινωνεί» στο κοινό το συμβάν. Κάθε εμπλεκόμενος επαναλάμβανε μια φράση ενδεικτική της πράξης ή του συναισθήματος του προσώπου που ενσάρκωνε, μετά από παρότρυνση της διδάσκουσας/εμψυχώτριας. Στη συνέχεια, οι μαθητές, καθισμένοι σε «ανακριτικές καρέκλες», απάντησαν σε ερωτήσεις της ολομέλειας σχετικές με το περιστατικό, τα κίνητρα των προσώπων που ενσάρκωναν, τα συναισθήματά τους κ.λπ. Η δράση ολοκληρώθηκε με αναστοχαστικό διάλογο για την ίδια τη δράση και το υπό διερεύνηση φαινόμενο.