Δημοκρατικό σχολείο και Human Rights
Μαθαίνοντας στην Ιστορία της Α΄ Λυκείου, για τη δημοκρατία της Κλασικής Εποχής και συζητώντας για τη σύγχρονη μορφή της δημοκρατίας, μιλήσαμε και για το σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο και για τα χαρακτηριστικά του. Αποφασίσαμε να δούμε στην πράξη πώς λειτουργεί μια συνέλευση σχολικού τμήματος. Χρησιμοποιήσαμε υλικό του εκπαιδευτικού προγράμματος «HUMAN RIGHTS FOR BEGINNERS 2» από τη διημερίδα που παρακολούθησε η φιλόλογος του σχολείου μας Β. Βαΐτση, με φορέα υλοποίησης τη New Wrinkle.
Μια συνηθισμένη συνέλευση τμήματος ανανεώθηκε και λειτούργησε ουσιαστικά ώστε να ακουστεί η φωνή των παιδιών, παράγοντας έτσι, ένα δημοκρατικό σχολείο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και έθεσαν τα προς συζήτηση θέματα κατά την κρίση τους. Πρότειναν ιδέες και διατύπωσαν αιτήματα. Οι προτάσεις της κάθε ομάδας συζητήθηκαν στην ολομέλεια και τέθηκαν σε ψηφοφορία. Τα πορίσματα της συνέλευσης καταγράφηκαν και προωθήθηκαν στη διεύθυνση του σχολείου. Επιπλέον κοινοποιήθηκαν όπου θεωρήθηκε απαραίτητο για την υλοποίησή τους.
Η όλη διαδικασία λειτούργησε ως πρότυπο για τις επόμενες σχολικές συνελεύσεις των μαθητικών κοινοτήτων. Το σχολείο κάνει τη φωνή των παιδιών να ακουστεί, τα υποστηρίζει να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να συζητούν, να συμμετέχουν στις αποφάσεις και να αναλαμβάνουν ευθύνες.